امام با اشاره به اینکه این میزان از حفاری صورت گرفته در بخش جنوبی خط ۶ مترو به روش مکانیزه و با دستگاه TBM بوده است، افزود: استفاده از این دستگاه در حفاری منجر به کم شدن هزینه ساخت نسبت به روش‌های قدیمی شده است.

 

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی امام با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۶ مترو به طول ۶ کیلومتر از دولت آباد تا شهر ری و به طور دقیق ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: طی ۲۳ ماه گذشته بیش از ۱۸۷۰ متر تونل در این بخش حفاری شده است که در صورت تأمین منابع مالی توانایی لازم از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و مصالح تا بهار سال آینده نیز بیش از ۳ هزار متر تونل را نیز حفاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بخش شامل چهار ایستگاه می‌شود، گفت: این ایستگاه‌ها از نظر ساختمانی و فیزیکی بیش از ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بیان داشت: در صورت تزریق بودجه نقدی، می‌توان سرعت حفاری را نیز افزایش داد.

امام با اشاره به اینکه این میزان از حفاری صورت گرفته در بخش جنوبی خط ۶ مترو به روش مکانیزه و با دستگاه TBM بوده است، افزود: استفاده از این دستگاه در حفاری منجر به کم شدن هزینه ساخت نسبت به روش‌های قدیمی شده است.