۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

تا دو سال آینده قطار درون شهری همدان حرکت می کند

مدیرکل راه‌آهن همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی همدان در زمینه قطار گردشگری حرکت روبه جلویی ندارد، عنوان کرد: میراث فرهنگی همدان حرکت روبه جلویی ندارد که به سمت راه آهن بیاید درحالیکه قطار گردشگری همدان باید توسط یک شرکت چارتر شود.

 

 

مدیرکل راه‌آهن همدان با بیان اینکه همدان مرکز مهم ریلی در غرب کشور است، گفت: ایستگاه قطار درون شهری همدان و راه آهن همدان- ملایر تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سیدسعید ابراهیم‌نژاد در گفت‌‎‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه راه آهن همدان در حال حرکت به سمت نقطه مطلوب است، اظهار کرد: قطار همدان از کیفیت خوبی برخوردار است به‌طوریکه جو قطارهای خوب کشور است.

وی با بیان اینکه 1100 سالن در مجموعه ناوگان مسافری کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 22 سالن مسافری به همدان اختصاص دارد و با وجود اینکه تعداد آن کم است اما اکثرا قطارها 4 تخته هستند.

افزایش ظرفیت قطار همدان در ایام اربعین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

قطار راه آهن خراسان جنوبی شروع به حرکت خواهد کرد

جعفری بیان می کند: توسعه تجارت و ترانزیت کالا از بندر چابهار به مرز میلک و پایانه مرزی ماهیرود مابین ایران و کشور افغانستان، خدمت رسانی جهت تسهیل در آمد و شد زائران، توسعه تریسم مذهبی و سایر وجوه توریسم از مبدا کشور پاکستان، اشتغالزایی برای مردم محروم منطقه، کاهش حجم ترافیک جاده ای و کاهش تصادفات در محور چابهار_ مشهد، کاهش زمان و هزینه سفر و کاهش مصرف سوخت از دیگر اهداف پروژه است.

 

آرزوی دیرینه مردم و مطالبه بر حق مردم خراسان جنوبی ساخت راه آهن و استفاده از خطوط ریلی است که امروز دوشنبه (۱۵ مهر) بعد از 17 سال وعده مسئولان عملیات اجرایی آن شروع شد.

 

آرزوی مردم خراسان جنوبی در برخورداری از نعمت خطوط ریلی هفتم دی ماه 1396با کلنگ زنی قطعه اول پروژه راه آهن خراسان جنوبی یک قدم به واقعیت نزدیک شد. در این تاریخ بود که زیرسازی قطعه اول این پروژه از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور در یونسی،‌ نرسیده به پاسگاه ریگ عمرانی کلنگ زنی شد و قرار شد ۴۷ کیلومتر از ایستگاه یونسی را به سمت بیدخت گناباد با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه سال انجام شود و بعد از آن عملیات ریل گذاری شروع شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi