قرار شده همه ایستگاه‌های مرکزی و بزرگ قطار در آلمان تا آخر سال ۲۰۲۴ به آخرین تکنولوژی دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌هایی مجهز شوند که چهره افراد مظنون را در بین جمعیت انبوه تشخیص می‌دهند.

 

شش هفته پس از آن که یک بیمار روانی پسربچه‌ای را در ایستگاه فرانکفورت به زیر قطار پرت کرد، دولت آلمان و شرکت راه آهن این کشور بر سر افزایش گشت‌های امنیتی و ارتقای فناوری دوربین‌های مداربسته و تشخیص چهره در ایستگاه‌ها توافق کردند.
به گزارش روز شنبه شبکه دویچه وله، وزیر حمل و نقل آلمان پس از دیدار با وزیر کشور و مدیرکل راه آهن، از توافق بر سر تامین امنیت هر چه بیشتر ایستگاه‌های قطار آلمان خبر داد.

طبق این توافق، تعداد ماموران پلیس و گشت‌های حراستی در ایستگاه‌های مرکزی قطار افزایش می یابد.

علاوه بر این قرار شده که دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های تشخیص چهره در ایستگاه‌ها بیشتر و مدرن‌تر شوند.
بر این اساس تصمیم گرفته شده که ۱۳۰۰ مامور پلیس اضافی به گشت‌زنی در ایستگاه‌ها مشغول باشند.

«هورست زهوفر» وزیر کشور اعلام کرده تا سال ۲۰۲۴ نیز ۱۱۳۰۰ پست کاری جدید در اداره  پلیس فدرال آلمان ایجاد می‌شود تا در پیشگیری از حملات و سوانح در ایستگاه‌ها مشارکت داشته باشند.
همچنین شرکت راه‌آهن آلمان بر تعداد نیروهای امنیتی خود در خارج و داخل قطارها خواهد افزود.

مدیرکل این شرکت اعلام کرد که سالانه ۱۰ میلیون یورو بودجه به منظور تشکیل «نیروی پشتیبانی سیار» اختصاص خواهد یافت.
وزیر حمل و نقل آلمان اعلام کرده که برای سال آینده ۵۰ میلیون یورو برای فناوری ویدئو و ۲۵۰ میلیون یورو برای ارتقای دستگاه های دیجیتال تشخیص چهره سرمایه‌گذاری خواهد شد.

قرار شده همه ایستگاه‌های مرکزی و بزرگ قطار در آلمان تا آخر سال ۲۰۲۴ به آخرین تکنولوژی دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌هایی مجهز شوند که چهره افراد مظنون را در بین جمعیت انبوه تشخیص می‌دهند.
اوایل مرداد ماه حمله‌ای مرگبار در ایستگاه مرکزی قطار فرانکفورت، جان پسربچه‌ای هشت ساله را گرفت. مردی که بعدا اعلام شد دچار پارانویاست، کوشید این پسر و مادرش را زیر چرخ‌های قطار در حال حرکت بیندازد که مادر جان به در برد اما پسربچه درگذشت.
عامل این حمله که مردی ۴۰ ساله است قصد داشت زن دیگری را هم زیر قطار بیاندازد اما موفق نشد.