رسولی با بیان اینکه احداث کامل کریدورهای کشور به ویژه کریدور شمال - جنوب و خط ریلی آستارا - رشت در سیاست های توسعه ای و اقتصادی کشور تاکید شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به اتمام هرچه سریع‌تر خط ریلی آستارا - رشت تاکید دارد.

 

 

«سعید رسولی» امروز( جمعه، 1 شهریور ) در جمع خبرنگاران به اهمیت راه آهن آستارا - رشت در کریدور شمال - جنوب اشاره کرد و گفت: قطعه اول این پروژه به طول 40 کیلومتر توسط ایران انجام می شود.


مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با تکمیل خط ریلی آستارا - رشت و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا سهم جابه جایی بار ریلی کشور در کریدور شمال -جنوب افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کار خود را در این خصوص در گیلان آغاز کرده و مشغول ارزیابی اراضی هستند.


وی ادامه داد: پیمانکار خط ریلی آستارا - آستارا متعهد شده امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری و سکوهای تخلیه و بارگیری را هرچه سریع‌تر در پایانه ریلی ایجاد کند.


رسولی با بیان اینکه احداث کامل کریدورهای کشور به ویژه کریدور شمال - جنوب و خط ریلی آستارا - رشت در سیاست های توسعه ای و اقتصادی کشور تاکید شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی به اتمام هرچه سریع‌تر خط ریلی آستارا - رشت تاکید دارد.


وی با اشاره به اینکه خط ریلی آستارا -رشت تنها حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب است، خاطر نشان کرد: این پروژه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه اهمیت اقتصادی بالایی دارد.


رسولی با بیان اینکه پایانه ریلی آستارا در حال ساخت است، گفت: همزمان با ساخت پایانه بهره برداری از آن آغاز شده و کارگاه فعال است.