مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است و رقم آن برای سال آینده قابل پیش‌بینی نیست.

 

به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاه‌های مهدیه تا بسیج)، گفت: این آمادگی را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط هفت مترو وارد مدار بهره‌برداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران است، بیان کرد: بخش میانی و شمالی خط هفت را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم، که تعداد این ایستگاه‌ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌های بهره‌برداری شده طی ماه‌های آینده در سال ۹۸ به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید و همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ بوده که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷؛ شاهد ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کلیومتر تونل در این خط خواهیم بود.
وی در ادامه در خصوص خط ۶ متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط ۶ مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، افزود: این ایستگاه با خط یک و دو تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب می‌شود.
آقای امام با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ (حدفاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا) در هجده فروردین سال جاری به بهره‌برداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است.
وی درباره بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷، گفت: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است و رقم آن برای سال آینده قابل پیش‌بینی نیست.