شرکت ریل پرداز سیر (سهامی‌عام) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارزش آفرینان فدک بوده که سهام آن در بورس عرضه شده است. این هلدینگ با در اختیار شدن شرکت‌های تخصصی فعال در زنجیره تامین خدمات ریلی از جمله خدمات حمل‌ونقل ریلی مسافری، باری، خدمات فنی و مهندسی ریلی و خدمات کترینگ ریلی درحال‌حاضر بزرگ‌ترین هلدینگ خصوصی ریلی در کشور بوده که توانسته است با ارائه خدمات منحصربه‌فرد و متنوع به مشتریان تمایزی معنادار با سایر شرکت‌های ریلی داشته باشد.

 

 

حسن صدیقی، معاون بازرگانی و لجستیک شرکت ریل پرداز سیر با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: همچنین در سال گذشته توانستیم با حمل ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون تن‌کیلومتر محمولات مختلف باری نسبت به سال ۹۶ با حمل یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون تن‌کیلومتر، به رشد ۵۹ درصدی دست یابیم. این موضوع از آن رو اهمیت داردکه بخش زیادی از رشد مذکور ناشی از افزایش بهره‌وری واگن‌های ملکی بوده است. وی افزود: به‌دلیل مجموعه اقدامات موثر در حوزه‌های سیاست‌گذاری، فرآیندها، منابع انسانی و کیفیت خدمات، توانسته‌ایم بدون افزایش قابل‌توجه در منابع، بهره‌وری حمل‌ونقل ریلی در حوزه باری را افزایش دهیم. به این ترتیب در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، درآمد کل شرکت با رشد ۸۰ درصدی از ۷۵۲ میلیارد ریال به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال افزایش یافته است.

صدیقی گفت: شرکت ریل پرداز سیر با در اختیار داشتن یک هزار و ۷۴ واگن ملکی، یازده نمایندگی داخلی و سه نمایندگی بین‌المللی، برخورداری از خطوط تخلیه و بارگیری اختصاصی و کارخانه‌های تعمیرات واگن‌های باری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی محمولات کشور بوده که توانسته با تکیه بر منابع انسانی مجرب و متخصص در سال‌های اخیر رکوردشکنی‌های قابل‌توجهی در رشد عملکردی و ارتقای بهره‌وری به ثبت برساند. وی افزود: شرکت ریل پرداز سیر (سهامی‌عام) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارزش آفرینان فدک بوده که سهام آن در بورس عرضه شده است. این هلدینگ با در اختیار شدن شرکت‌های تخصصی فعال در زنجیره تامین خدمات ریلی از جمله خدمات حمل‌ونقل ریلی مسافری، باری، خدمات فنی و مهندسی ریلی و خدمات کترینگ ریلی درحال‌حاضر بزرگ‌ترین هلدینگ خصوصی ریلی در کشور بوده که توانسته است با ارائه خدمات منحصربه‌فرد و متنوع به مشتریان تمایزی معنادار با سایر شرکت‌های ریلی داشته باشد.

صدیقی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در سال‌جاری گفت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم شامل توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی، ایجاد و توسعه نمایندگی ریلی بین‌المللی در نقاط استراتژیک کشور، پروژه هوشمندسازی تخصیص واگن، خرید مجوز حمل‌بین‌المللی جاده‌ای، امکان‌سنجی و سرمایه‌گذاری در احداث خطوط فرعی وساخت سازه تخلیه و بارگیری، مدیریت و اجرای ترتیبات عملیات بندری در بنادر صادراتی (انبارداری و حمل تا کشتی)، توسعه APP ریلی، توسعه تجهیزات کارخانه اصفهان و تولید قطعات مورد نیاز واگن باری است.